Dagbog fra Masterclass-træningslejren (dag 1-3)

24.02.2016 11:46

Dag 1 på Brøndby Masterclass’ træningslejr i Tyrkiet

Gode græsbaner samt høj sol fra en skyfri himmel udgjorde rammen om en - for alle holds vedkommende - fin start på dette års træningslejr. De ældste årgange (U15-U19) var på træningsbanen hele to gange, hvorimod de yngste årgange (U12-U14) nøjedes med et enkelt træningspas. Nedenfor fremgår, hvad de enkelte hold beretter om træningslejrens første dag.

// Marco Pedersen, Gregers Lauritzen & Oliver Carrara

U17

Vi blev vækket kl. 07:15 af holdlederen til morgenmad, som var klokken 07:45. Efter morgenmad havde vi tid til at hvile og gøre klar til træning kl. 10:00. Afgang fra hotellet var 09:35 med bus til træningsanlægget, som ligger cirka 3 km fra hotellet. Efter 1,5 times varm træning skulle vi tilbage til hotellet, hvor vi havde tid til at gå i bad inden frokost kl. 12:30.

Efter frokost havde vi hviletid inden den næste træning kl. 15:30. Efter andet træningspas med lidt køligere vejr var det tilbage til hotellet, hvor vi havde fået afsat tid til at slappe af og gå i bad. Aftensmaden var kl. 19:00, og herefter havde vi et “velkomstmøde”, hvor alle Masterclass-holdene og trænerne var til stede. Velkomstmødet blev holdt af mentalcoach Christian Engell og varede 1 time og 15 minutter. Til mødet blev der snakket om, hvordan vejen til tops er, om selvtillid, og om hvilke kvaliteter vi bestod af i Brøndby. Alle spillerne fik også udleveret et skema, som man skal udfylde i løbet af træningslejren. Kl. 20:45 var der snaks til alle spillerne, inden sovetid kl. 23:00.

// Nicolai Frandsen, Christoffer Hansen & Muamer Brajanac (prøvespiller)

// Morten Frendrup & Albert Jacobsen

U14

Vi ankom til hotellet kl. 1:30, hvor der ventede natmad. Vi vågnede 08:45 næste dag, og efter morgenmaden fik vi så en times afslapning, inden vi kiggede nærmere på vores hotel. Det er et flot hotel, vi bor på, og vi nyder det rigtig meget. Herefter havde vi en rigtig god træning med fokus på afslutninger og en smule med fokus på fastholdelse af bolden. Vi havde også fysisk træning med vores fysiske træner, Michael Jørgensen.

Da vi kom tilbage på hotellet, stod den på afslapning og en tur i poolen. Efter vores aftensmad havde vi et oplæg af mentalcoach Christian Engell, hvor vi havde fokus på selvtillid. Vi har fået et krydsskema, hvor vi har fået nogle spørgsmål om selvtillid.

// Aske, Benjamin, Tobias & Lukas

U13

U13 startede lørdag roligt efter at være kommet sent i seng. Træningen kl. 14 forløb fint med fokus på pasningsspillet og overgang til afslutningsfasen. Lørdag aften blev brugt i selskab med alle andre hold og vores meget engagerede mentalitetsudvikler, Christian Engell.

// Cheftræner Morten Corlin

U12

Vi kom til hotellet efter en lang rejse. Det meste af dagen gik med at lære hotellet, anlægget og de andre spillere og træner/ledere bedre at kende. I løbet af dagen blev det til en enkelt træning og ellers hvile. Aftenen blev brugt i selskab med Christian Engell, vores mentalcoach for Masterclass, der også er med på turen. Rigtig spændende ting, der blev arbejdet med hos spillerene.

// Trænerteamet Mathias Foldgast & Frederik ”Filler” Jørgensen

Dag 2 på Masterclass’ træningslejr

Lørdagens gode vejr blev erstattet af regn og tordenvejr. Resultatet af vejrskiftet var desværre aflyste træningspas både formiddag og eftermiddag. Som alternativ til det aflyste tidlige træningspas tog Masterclass’ fysiske træner, Michael Jørgensen, sig kærligt af drengene i hotellets styrkelokale. Foruden styrketræning blev det til en række teammøder på de respektive hold, hvilket i en kombination udgjorde formiddagens alternative program.

Om eftermiddagen samledes alle spillere samt trænere/ledere (U12-U17) på opvisningsbanen i den omkringliggende by, Belek, for at overvære U19’s kamp mod det ukrainske storhold, Shakhtar Donetsk. På en ellers grå og trist regnvejrsdag i det tyrkiske bestod det blågule fællesskab. Der var således stor opbakning til de ældste Brøndby-drenge, som i en intens og tempofyldt U19-kamp fightede forbilledligt mod et dygtigt, ukrainsk mandskab. Slutresultatet blev 1-1 med Daniel Stückler som Brøndby IF’s enlige målscorer.

Hen ad aftenen blev træningsbanerne atter genåbnet, og de ivrige, unge Brøndby-drenge fik langt om længe græs under støvlerne igen. Nedenfor fremgår, hvad de respektive hold beretter om træningslejrens anden dag.

// Mads Juel Andersen, Armend Aslani & Joel Kabongo

U17

Vi stod op og spiste morgenmad kl. 7:45, hvorefter vi gik på værelserne og ventede på at tage til træning. Men da vejret var dårligt, tog vi i styrkecentret i stedet for. Senere så vi U19 spille 1-1 mod Shakhtar, og så tog vi hjem og spiste kl. 19:00, og derefter gik vi på vores værelser.

// Emil Bundgaard, Casper Hauervig & Benjamin Lauersen

// Marco, Marco & Roni

U14

Dag 2 startede med, at vi gik ned og spiste kl. 6:30. Så skulle vi af sted til dagens første træning, men vi nåede kun lige at tage støvler på, før det begyndte at lyne og tordne, så vi gik ind i omklædningsrummet og sad i ca. 30 minutter, inden vi tog hjem. Da vi kom hjem til hotellet, skulle vi bare slappe af, fordi vi skulle spille kamp næste dag.

// Lasse, Jacob & Frederik.

U/13

Formiddagens træningspas blev aflyst på grund af lyn og tordenvejr. Vi trænede i stedet i fitnesslokalet, deltog i spillestilsmøde om erobringsspil og så U19 spille kamp mod Shakhtar Donetsk. Efter aftensmaden trænede vi sammen med U12, hvor vi fik 'billeder' på den teori, vi havde lært om formiddagen.

// Cheftræner, Morten Corlin

U/12

Mens vi ventede på, at uvejret skulle gå over, Frank (Hjortebjerg, U15-cheftræner) at lave quiz om alt muligt inden for fodbold - det var rigtig sjovt. Vi kunne desværre ikke træne. Da vi kom tilbage til hotellet, slappede vi af og øvede os til ”Brøndby Har Talent”, som er et socialt arrangement senere på træningslejren. Ellers har vi set vores U19 spille kamp, og ENDELIG fik vi lov til at træne her til aften. Det gjorde vi sammen med U13, og det var rigtig dejligt. Nu er det godnat herfra.

// Jonas Krøll, Lukas Boksa, Lukas Blazek

Dag 3 på Masterclass’ træningslejr

Efter de første to dages træningspas var der i dag programsat kampe for alle Brøndby-hold fra U12-U17. U12-U15 mødte det tyrkiske ungdomsakademi Manisa Academy. U12 led et nederlag, hvorimod det blev til sejre for både U13, U14 og U15. U17 mødte DSF U18 – endnu en gang med de blågule som sejrsherrer.

Oven på den fysisk krævende kamp mod Shakhtar nøjedes U19 med let restitutionstræning om formiddagen. Om eftermiddagens stod den på et teammøde samt frivillig, individuel træning. Nedenfor fremgår, hvad de respektive hold beretter om træningslejrens tredje dag.

// Jacob Pryts & Andreas Henriksen

U17

Af vores mentalcoach, Christian Engell, har vi lært om selvtillidstræning, og hvordan man kan optimere ens selvtillid under en kamp. Hvordan man skal starte kampen godt og optimere ens præstation. Vi vandt dagens kamp, og vi brugte selvtillidstræningen til at komme godt ind i opgøret både som hold og individ.

// Karl, Lucas & Falk

// Victor Sørensen, Frederik Nørrestrand & Christian Hansen

U14

Dagen begyndte med morgenmad og hvile. Kl. 12:30 spiste vi frokost, for vi skulle nemlig møde tyrkisk akademi. Efter frokost gik vi op på værelset for at hvile og tage et karbad. Senere skulle vi til oplæg for at genopfriske, hvordan vi står på banen og få de sidste taktiske detaljer på plads. Vi vandt kampen 4-0 og så derefter U17 spille kamp. Da vi kom hjem, gik vi med det samme ned og spiste aftensmad, hvor vi så derefter skulle forberede det sidste til "Brøndby Har Talent".

// Martin, Andrew & Aske

U13

Vi startede dagen med at træne let og holde taktikmøde. KL. 17 startede vores kamp mod Marissa Academy. Vi vandt kampen 6-0 efter en meget stærk holdindsats med stor fokus på presset og genpresset.

Om aftenen afholdt vi audition til 'Brøndby har talent', hvilket bar præg af en knap så god forberedelse. Ord som plat beskriver det bedst, og fnisen var der en del af. Modeshow og korttrick gik videre til finalen på torsdag.

// Cheftræner, Morten Corlin

U12

Efter morgenmad og hvile skulle vi gøre os klar til kamp mod et af de bedste akademier i Tyrkiet.
Vi tabte 2-0, selv om vi havde over 20 chancer. Vi brændte alle vores chancer, da vi skød direkte på målmanden.

Derefter stod der frokost på menuen, inden vi skulle se U14. De mødte ligedes Manisa Akademi. De vandt 4-0, og efter deres kamp fik vi lidt tid til at øve til "Brøndby Har Talent", inden det gik løs med det sociale arrangement.

Dommerne var Filler og Mathias, og så havde de lånt Halse og Oliver fra U19, som hjalp med at dømme. Vinderen var Hys, Deniz, Hugo og Benjamin. De skal lave deres nummer over for hele Brøndby Masterclass!

Efter vi havde vist alle showene, og vinderne blev kåret, måtte vi stille de to U19-spillere spørgsmål.

Om aftenen fik vi trænet i en lille time inden sengetid. Vi lavede fodboldtennis, skud på mål og amerikansk fodbold. Det var mega sjovt!